Kunder fra Frihedens får nu rykkere for p-afgifter

Kunder fra Frihedens får nu rykkere for p-afgifter

Annullering af afgifter er ved en fejl forsinket, og der arbejdes fortsat på en løsning for ikke-smartphonebrugere samt automatisk registrering af parkering til kundens fordel, svarer NREP Hvidovre Avis

NYHEDER: Efter massiv storm fra kunderne i Frihedens Butikscenter blev parkeringsafgifter udstedt mellem 1. og til 17. december annulleret.

Men selvom beskeden angiveligt kom fra OPARKO, så har OPARKO nu udsendt rykkere for de afgifter, der ikke er betalt.

Hvidovre Avis har spurgt OPARKO, hvorfor der udsendes rykkere på de afgifter, der ellers var annulleret. OPARKO har ikke svaret, men det har til gengæld Kristian Lærke fra NREP (NREP ejer Frihedens Butikscenter).

– OPARKO har informeret os, at der desværre er sket forsinkelse med annulleringen af de mange afgifter, og derfor har nogle parkanter modtaget en rykkerskrivelse i E-boks. OPARKO har bekræftet over for os, at alle afgifter udstedt i perioden fra 1. december 2024 til og med 17. december 2024 er annulleret, og at ingen af førnævnte afgifter fastholdes, siger Kristian Lærke til Hvidovre Avis.

Han tilføjer, at man kan få en bekræftelse på at parkeringsafgiften er annulleret ved at skrive til service@oparko.com.

Ikke-digital løsning på vej

Hvidovre Avis har tidligere spurgt NREP og OPARKO om, hvornår man regner med, at der er etableret en parkeringsløsning for de kunder, der ikke benytter smartphone samt om den automatiske registrering af nummerplade bliver til kundernes fordel og ikke OPARKOS fordel. Nu, to uger efter svarer NREP delvist på spørgsmålene. OPARKOs CEO Kasper Daae ønsker fortsat ikke at svare på spørgsmålene fra Hvidovre Avis.

Hvornår regner I med, at der er en parkeringsløsning for de ikke digitale kunder?

– Vi forventer, at den ikke-smartphonebaserede parkeringsløsning præsenteres i løbet af januar, siger Kristian Lærke fra NREP.

Hvornår ændres den nuværende nummerpladeaflæsning til automatisk nummerpladeregistrering til parkantens fordel (såfremt man har slået den funktion til i sin app)?

– Vi forventer, at det vil være på plads i løbet af januar, siger Kristian Lærke.

Mangler der skiltning?

Hvidovre Avis har i en tidligere artikel talt med FDM, der påpeger, at der skal være tydelig skiltning til indkørsel i et privat parkeringsområde. Sidenhen har OPARKO opsat et skilt ved indkørslen på Hvidovre­vej ved McDonalds’s (se billedet, red.). Der mangler dog fortsat et skilt fra OPARKO ved indkørslen til parkeringskælderen fra Hvidovre­vej-siden.

Anerkender I FDM’s udsagn om, at der skal være tydelig P-skiltning ved indkørsel til alle parkeringsområder?

– I forhold til bemærkningerne fra FDM har OPARKO bekræftet over for os, at de efterlever gældende lovgivning. Vi følger naturligvis op med OPARKO, og vi har bedt OPARKO om at eftergå dette igen på baggrund af kritikken fra FDM, siger Kristian Lærke fra NREP.

Så hvor står skiltet, der angiver, at man er på vej ind i OPARKO's område, hvis man kører mod parkeringskælderen fra Hvidovrevej-siden?

Hvidovre Avis har desuden spurgt OPARKO og NREP, hvor skiltet er placeret, når man kører ned i parkeringskælderen fra Hvidovevej, samt hvilke overvejelser NREP og OPARKO gør sig i forhold at tilgodese de kunder i centret, der ikke er digitale. Hvidovre Avis afventer svar..

key
menu
menu