For groft, men ikke butikkernes skyld
Ugens kommentar af Niels Erik Madsen
UGENS KOMMENTAR: Det er absolut til at forstå vreden over de nye regler ved Frihedens Butikscenter, der i form af en tarvelig parkerings-afgift-julekalender er kommet som en tyv i natten. Parkerings-afgift-julekalenderen har allerede afstedkommet, at den første afgift på ikke mindre end 970 kr. er landet i e-boksen hos en totalt uvidende gæst i centret.
I følge den meget uheldige gæst i centret var de nye skilte i kælderen end ikke sat op på væggen den 1. december, hvor afgiften faldt. Så mon ikke, der kommer en hel del flere af den slags ærgerlige beskeder i e-boks til centrets kunder?.
En parkeringsafgift på 970 kr. kan mærkes i langt de flestes budgetter, så der er virkelig tale om en helt igenem tarvelig "julegave" til centrets besøgende, som nu vil have 970 kr. mindre at bruge i netop centret.
Vigtigt er det dog at huske, at det er ejerne af centret og bestemt ikke centrets forretninger, der har indgået en aftale med et parkeringsselskab. Læs i øvrigt vores to artikler om parkeringsproblemstillingen i denne uges avis.
Af samme årsag er det ualmindeligt vigtigt at påpege, at centrets forretninger nu måske mere end nogensinde har brug for vores støtte som kunder (men husk at registrere parkeringen). Støtten får forretningerne desværre ikke fra centrets ejere. En beslutning om uvarslede og ændrede parkeringsregler er både tankeløs og til skade for kunderne og dermed forretningslivet i Frihedens Butikscenter og ærlig talt ikke den bedste start på en ellers dejlig december måned.