Kommunen ser ned på borgere
IRENE KRISTENSEN om en ydmygende oplevelse i Borgerservice:
LÆSERDEBAT: Jeg havde fornylig brug for Borgerservice. Man skal stå op, for der er ingen stole. Det skal jo heller ikke være nemt, vel?
Jeg havde et lidt mere kompliceret formål, der ville vare lidt tid, vidste jeg. Jeg skulle have lavet MitID.
Jeg kan ikke stå op længe. Jeg er pensionist.
Der stod en enkel stol opad en væg. Jeg prøvede at slæbe den hen til bordet, men den var meget tung, og jeg har svært ved at slæbe tunge ting med min gigt i hænderne og albuerne.
Jeg satte mig på stolen. Nu var jeg rent fysisk meget længere nede i niveau end den ansatte og måtte kikke op for at tale med hende. Det føltes nedværdigende, og jeg følte mig også til grin foran de andre borgere. Se lige gammelmor slæbe rundt på den stol. Ha ha.
Den ansatte kikkede surt på mig og selvfølgelig var der ingen hjælp med den tunge stol.
Er det dét den måde, man vil behandle borgerne på? Unge som gamle? Det er kafkask og ydmygende.
Med venlig hilsen
Irene Kristensen
SVAR fra Borgerservice:
Kære Irene Kristensen
Jeg vil gerne beklage for den oplevelse, du havde ved dit besøg i Borgerservice. Det er bestemt ikke vores intention at gøre det vanskeligt for nogen, især ikke for dem, der har brug for ekstra hjælp.
Jeg forstår, at det var svært for dig at stå op i længere tid, og at det var en udfordring at flytte den tunge stol på grund af din gigt. Vi burde naturligvis have været opmærksomme på dit behov for hjælp og tilbudt dig assistance
Vi sætter stor pris på din feedback og vil tage det til efterretning for at forbedre vores service.
Endnu en gang, vi beklager for oplevelsen, og tak fordi du gjorde os opmærksom på problemet.
Med venlig hilsen
Torben Tang Christensen
Centerchef for Beskæftigelse og Borgerservice