Fri adgang til spørgeskema om Seniorvenlig By

Fri adgang til spørgeskema om Seniorvenlig By

CENTER for SUNDHED og ÆLDRE med svar på læserbrev:

LÆSERDEBAT: I sidste uges avis beskrev en borger sin frustration over processen med at komme til at svare på det spørgeskema om Seniorvenlig By, som frem til den 1. august ligger på hjemmesiden Deltag Hvidovre.

Først havde borgeren modtaget en besked på mail og sms om, at der lå et brev til ham fra kommunen i hans E-boks. Derefter ville han via et link i brevet gå ind og besvare spørgeskemaet på Deltag Hvidovre, og dér blev han så bedt om at oprette en bruger, før han kunne gå til selve spørgeskemaet.
Vi kan godt forstå, at det kan opleves som besværligt, at man efter at have logget ind i sin E-boks igen skal opgive navn og mail-adresse for at oprette en brugerprofil på Deltag Hvidovre. Da vi blev opmærksomme på, at det kunne volde problemer for nogle borgere, ændrede vi derfor i opsætningen af spørgeskemaet, så der blev fri adgang til at svare – uden at have en brugerprofil.
Normalt kan man kun kommentere og svare på spørgsmål på Hvidovre Kommunes dialogportal Deltag Hvidovre, hvis man har oprettet sig som bruger. Det er et krav, som skal være med til at sikre portalen mod misbrug.
I forhold til borgerens bekymring om datasikkerhed, så sender vi fra Hvidovre Kommune netop brev i E-boks, fordi det er sikkert. Som borger skal man logge sig ind med MitID for at kunne se sin post. Når man modtager en sms og/eller en mail med besked om, at man har modtaget post fra fx kommunen, så er det fordi, man selv har sat sine indstillinger i E-boks til dette. Det er ikke kommunen, der beslutter, at man får sms og/eller mail.

Venlig hilsen
Center for Sundhed og Ældre
Hvidovre Kommune

menu
menu